Alla människor här i Sverige ska ha möjligheten att ta sig dit de vill. Oavsett var de kommer ifrån och vilka drömmar de än bär på. Den idén ligger till grund för all liberal politik

Liberaler har i alla tider tagit strid för demokrati, kunskap, öppenhet, jämställdhet och varje människas frihet. Nu är det viktigare än på länge. När vi fattar beslut i lokala frågor i Ulricehamn ska alla människors lika värde sättas i främsta rummet.

Inom Liberalerna Ulricehamn har vi en kommunlista med bred kompetens och politiker från såväl näringslivet som från offentlig verksamhet. Det känner vi är en styrka i vårt uppdrag att utveckla kommunen.

För oss Liberaler är det viktigt att inte låta särintressen styra samhällsutvecklingen. Vi kommer att fortsätta vara pådrivande i viktiga frågor som stadsplanering, utbildning, kultur, klimat, energi, LSS med mera.

Långsiktighet och god ekonomi
För att utveckla Ulricehamn ska vi fortsätta att ha god ordning på ekonomin. Vi ska underlätta för små och stora företag att växa och utvecklas. När fler jobb skapas ökar kommunens skatteintäkter. Som sanna socialliberaler är vi beredda att i alla lägen se till att samhället stöttar dem som inte själva klarar situationen.

Här kan du läsa mer om den politik vi driver i Ulricehamn.